Assalam semua...
Next week dah nak masuk 8 bulan.wah,cepatnye masa berlalu.Adik baby dlm pewut ni makin aktif tendang2.adoi,bila dia tendang jer kompom saya kena gi bilik air.
ni nak citer yg result untuk MGTT (minum air gula) last week dh dpt.Alhamdulillah,saya bebas dari diabetic.tapi saya punya hb rendah sket dari last time.Dari 12.1 last time turun ke 10.6.Tapi doctor kata still normal,dan dia bekalkan Iberec Folic kat saya untuk tambahkan zat besi dlm badan.Adoi,kena jugak makan pil merah jambu yg panjang dan besar ni.Dulu masa mengandungkan Eryn pun awal2 lagi doctor bagi pil ni.Tapi doctor kata ada kesan sket kalau consume pil ni iaitu najis akan jadi keras (sembelit) dan warna hitam.
So dia kata kalau nak makan pil ni,tgk dulu.kalau hari tu kita makan banyak makanan yg mengandungi zat besi contoh macam daging,seafood,bayam etc,so takyah amek pil ni.
Tapi kalau tak makan zat besi ari tu,kena ambil pil ni 1 biji sekali.
p/s:bile lah wishlist saya untuk baby ni tercapai.harap2 ada rezeki baby nanti.Amin..
Monday, June 18, 2012
Wednesday, June 13, 2012
Air gula yg manis nak mampuih!
Salam semua...
Hari ni saje wat MGTT test kat klinik opis memandangkan keturunan aku ada kencing manis dan darah tinggi.kencing manis ni arwah mak dah ada dan darah tinggi lak arwah abah ada.
Buat kat klinik panel opis ni senang,doktor dah sah2 berpengalaman cucuk-cucuk ni.sebab pas ni aku kena gi check up kat PPUM dah.first time gi hospital gomen.takut misi2 yg tak expert @ yg praktikal cucuk aku.huish,tak dapat bayangkan.
So pagi tadi dlm kul 9.15am aku gi tingkat 4 (klinik) utk ambil darah dan minum air gula.First time ever minum air gula yg semata2 gula.ntah bape kati gula diorg taruh dalam tu.nasib tak muntah balik.pas 2 jam,gi klinik balik then kena cucuk kali ke-2 dan ambil urine.
So kena tunggu result next week.Nanti senang bila check up kat PPUM,just bagi doctor sana result jer.tak perlu nak ambil darah nak queue2 panjang bagai.paling penting,hopefully takde kena diabeticlah.Amin.
Oh ya,barang baby ada sket jer tak complete lagi.tapi rasanya byk kehendak kut dari keperluan.wuhuhuhu..
Sekarang ni dah tak larat nak gi shopping mall menapak byk2.Sakit kaki dan pinggang.so,pas ni byk beli online jerlah sampai aku beranak nnti.harap2 wishlist utk baby tercapai.
P/S:Alhamdulillah,Eryn dah baik dari demam panas.mujarab jugak lumur air asam jawa kat kepala dan badan dia. Mama windu kakak tau.:-)
Hari ni saje wat MGTT test kat klinik opis memandangkan keturunan aku ada kencing manis dan darah tinggi.kencing manis ni arwah mak dah ada dan darah tinggi lak arwah abah ada.
Buat kat klinik panel opis ni senang,doktor dah sah2 berpengalaman cucuk-cucuk ni.sebab pas ni aku kena gi check up kat PPUM dah.first time gi hospital gomen.takut misi2 yg tak expert @ yg praktikal cucuk aku.huish,tak dapat bayangkan.
So pagi tadi dlm kul 9.15am aku gi tingkat 4 (klinik) utk ambil darah dan minum air gula.First time ever minum air gula yg semata2 gula.ntah bape kati gula diorg taruh dalam tu.nasib tak muntah balik.pas 2 jam,gi klinik balik then kena cucuk kali ke-2 dan ambil urine.
So kena tunggu result next week.Nanti senang bila check up kat PPUM,just bagi doctor sana result jer.tak perlu nak ambil darah nak queue2 panjang bagai.paling penting,hopefully takde kena diabeticlah.Amin.
Oh ya,barang baby ada sket jer tak complete lagi.tapi rasanya byk kehendak kut dari keperluan.wuhuhuhu..
Sekarang ni dah tak larat nak gi shopping mall menapak byk2.Sakit kaki dan pinggang.so,pas ni byk beli online jerlah sampai aku beranak nnti.harap2 wishlist utk baby tercapai.
P/S:Alhamdulillah,Eryn dah baik dari demam panas.mujarab jugak lumur air asam jawa kat kepala dan badan dia. Mama windu kakak tau.:-)
Tuesday, May 29, 2012
Update
Assalam semua...
Alhamdulillah,saya dah recover daripada food poisoning hari ahad baru-baru ini.Semalam plak cuti sebab gi PPUM,buat appointment untuk check up susulan 8 bulan kat sana bulan july nanti.Insyaallah nanti bersalin kat sana.Pastu gi Vision College buat scan 4D.Ye,adik Eryn sama jantina ngn Eryn.Bertambah anak daraku.alhamdulillah.Lagi satu saja jer wat 4D scan tu sebab nak tgk muka dia.Time Eryn dulu tak penah buat.hehehe..
So,here we goes:
tgh menongkat dagu
"alahai,bosannya",agaknya itu yg dia ckp kut.:p
Sekali imbas,rasa mcm muka Eryn.Hehehehe..semoga adik membesar dengan sihat dalam perut mama ek.Mama,Kakak Eryn dan ayah tak sabar tunggu adik keluar.Another 2 months + to go.
Alhamdulillah,saya dah recover daripada food poisoning hari ahad baru-baru ini.Semalam plak cuti sebab gi PPUM,buat appointment untuk check up susulan 8 bulan kat sana bulan july nanti.Insyaallah nanti bersalin kat sana.Pastu gi Vision College buat scan 4D.Ye,adik Eryn sama jantina ngn Eryn.Bertambah anak daraku.alhamdulillah.Lagi satu saja jer wat 4D scan tu sebab nak tgk muka dia.Time Eryn dulu tak penah buat.hehehe..
So,here we goes:
tgh menongkat dagu
"alahai,bosannya",agaknya itu yg dia ckp kut.:p
Sekali imbas,rasa mcm muka Eryn.Hehehehe..semoga adik membesar dengan sihat dalam perut mama ek.Mama,Kakak Eryn dan ayah tak sabar tunggu adik keluar.Another 2 months + to go.
Monday, May 21, 2012
hidung berdarah
Lately ni selalu hidung berdarah..
tapi tak ler sampai menitik-nitik tik ...tik... tu
tapi tiap kali nak hembus hidung pagi2 masa mandi tu kompem darah akan kuar bersama ngn 'bahan buangan' tadi.
nape ek?masa time Eryn dulu takde lah pulak hidung ni berdarah bagai.
Tapi bab sembelit dan kaki cramp tu mmg dh biasa.
Dan sekarang amatlah sukar nak lena malam2.sebb bila time tido wether mengiring ke kiri dan nak tukar posisi ke kanan amatlah seksanya.Itu belum lagi kalau tido menelentang.Tulang belakang,pinggang dan peha akan sakit sgt.
Sama jugak bila duduk lama2 kat kerusi,time nak bangun siaplah.jalan dah macam penguin sebb menahan kesakitan yg menekan kat tulang punggung dan pinggang.
Ni belum masuk 8 ke 9 bulan lagi nih.hohoho..
Time Eryn dulu,masuk 8 bulan jer doktor bagi mc sebulan sampai bersalin sebb saya dh tak larat nak membawa perut walhal org tgk tak besar mana pun.
takpelah,janji adik(panggilan utk baby) sihat walfiat dlm perut mama ek.
Dan mintak2lah saya selamat bersalin secara normal sebb nanti nak kena pantang kat umah sendiri after 44 days kat umah mertua.Lagi mencabar sebb nak handle si kakak lagi.
Ya Allah,Kau permudahkanlah segalanya.Amin...
tapi tak ler sampai menitik-nitik tik ...tik... tu
tapi tiap kali nak hembus hidung pagi2 masa mandi tu kompem darah akan kuar bersama ngn 'bahan buangan' tadi.
nape ek?masa time Eryn dulu takde lah pulak hidung ni berdarah bagai.
Tapi bab sembelit dan kaki cramp tu mmg dh biasa.
Dan sekarang amatlah sukar nak lena malam2.sebb bila time tido wether mengiring ke kiri dan nak tukar posisi ke kanan amatlah seksanya.Itu belum lagi kalau tido menelentang.Tulang belakang,pinggang dan peha akan sakit sgt.
Sama jugak bila duduk lama2 kat kerusi,time nak bangun siaplah.jalan dah macam penguin sebb menahan kesakitan yg menekan kat tulang punggung dan pinggang.
Ni belum masuk 8 ke 9 bulan lagi nih.hohoho..
Time Eryn dulu,masuk 8 bulan jer doktor bagi mc sebulan sampai bersalin sebb saya dh tak larat nak membawa perut walhal org tgk tak besar mana pun.
takpelah,janji adik(panggilan utk baby) sihat walfiat dlm perut mama ek.
Dan mintak2lah saya selamat bersalin secara normal sebb nanti nak kena pantang kat umah sendiri after 44 days kat umah mertua.Lagi mencabar sebb nak handle si kakak lagi.
Ya Allah,Kau permudahkanlah segalanya.Amin...
Thursday, May 17, 2012
birthday Khai
Hari ni kaki kena cramp lagi.2 kali dah sepanjang pregnancy ni.Nasib tak macam masa mengandungkan Eryn dulu.Bape puluh kali kena cramp sebb utama malasssss nak minum susu.hahhaha..
Ok,ni citer dh basi dah.12hb ari tu buat birthday kecil2an untuk anak buah my hubby iaitu Mohd Khair yang ke-8.Birthday dia 11/5.Ni sambut jugaklah sekali ngn birthday saya yg ke '28' tahun.
Ye,saya tau saya bakal menghampiri 3 series lagi 2 tahun.dah tua rupanya aku ek.Tak ada apa yg menarik cuma potong kek dan bagi hadiah kat anak2 buah jer Sara dan Khai.Yang si Sara punya dah lepas (bulan 4) tapi tak sempat nak bagi hadiah tu yg sekali kan ngn Khai tu.
Birthday boy yg happy dpt kek.apa kes jelir2 lidah?:p
kek yg simple dan comel jer.Budak2 kalau tak minat angry bird mmg tak sah
Eryn pun tumpang sama nyanyi lagi hepi birthday.
Anak aku yg melebih2 haih.sabo yer nak,birthday awak lambat lagi.
Khai,Khalesya dan Sara
Mak buyung pun nak entreprem.bulatnyer pipiku haih.
p/s:tgh tunggu apa hadiah yg bakal hubby bagi.Boleh request new ipad tak??huhuhu..
Ok,ni citer dh basi dah.12hb ari tu buat birthday kecil2an untuk anak buah my hubby iaitu Mohd Khair yang ke-8.Birthday dia 11/5.Ni sambut jugaklah sekali ngn birthday saya yg ke '28' tahun.
Ye,saya tau saya bakal menghampiri 3 series lagi 2 tahun.dah tua rupanya aku ek.Tak ada apa yg menarik cuma potong kek dan bagi hadiah kat anak2 buah jer Sara dan Khai.Yang si Sara punya dah lepas (bulan 4) tapi tak sempat nak bagi hadiah tu yg sekali kan ngn Khai tu.
Birthday boy yg happy dpt kek.apa kes jelir2 lidah?:p
kek yg simple dan comel jer.Budak2 kalau tak minat angry bird mmg tak sah
Eryn pun tumpang sama nyanyi lagi hepi birthday.
Anak aku yg melebih2 haih.sabo yer nak,birthday awak lambat lagi.
Khai,Khalesya dan Sara
Mak buyung pun nak entreprem.bulatnyer pipiku haih.
p/s:tgh tunggu apa hadiah yg bakal hubby bagi.Boleh request new ipad tak??huhuhu..
Tuesday, May 15, 2012
WW-Samsung Smart TV Led 3D
Alhamdulillah,tak termimpi dpt beli tv baru tahun ni.Thanks to adikku Mail sebb sudi beli tv lama tu.
Wednesday, April 18, 2012
rindu ketembunan eryn
Masa ni Eryn 5 Bulan.Rindunyer saat ni.dah lama x pegang baby.coming soon insyaallah.
Sekarang Eryn dah besar dan insyaallah tak lama lagi dia dah nak jadi kak long.
p/s: Boleh tak anak kita x besar2 dan duduk bawah ketiak kita 24 hours???.hehehhe..berangan..
Sekarang Eryn dah besar dan insyaallah tak lama lagi dia dah nak jadi kak long.
p/s: Boleh tak anak kita x besar2 dan duduk bawah ketiak kita 24 hours???.hehehhe..berangan..
Subscribe to:
Posts (Atom)
