Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, May 5, 2010

mother's day (9 May 2010)

kepada wanita2 di luar sana,samada bakal jadi ibu dan sudah jadi ibu,saya ingin wish selamat hari ibu.dan ucapan ini actually saya tujukan khas kepada mak saya (Fatimah Joned) yg bersusah payah melahirkan saya (sampai tumpah darah) tsk tsk tsk..sedihnya bila ingat..dan susah payahnya dia membesarkan kitorang 8 beradik mmg saya tidak dan tak akan lupa sampai jasad saya tertanam 7 kali dlm tanah.byk peristiwa pahit dan manis saya dan adik beradik lalui dgn mak membuatkan kami semua lebih rapat ngn mak berbanding abah.bkn maksud abah tak penting tapi lebih sayang kat mak.hehehe..dan saya nak ucapkan selamat hari ibu juga kepada ibu mertua saya (Kintan Abu Bakar) kerana telah melayan saya,suami dan anak sgt baik selama kami menumpang kat umahnya (ater umah still under construction).nasib ada mama ( mak mertua) sudi bagi perlindungan dari hujan panas,bukan tu aje,dapat makan free ari2 sedap2 lak tuh.huh,mmg bertuah sungguh rasa badan.ngeeeee...kepada akak2 saya,akak ipar duai,mak sedara,nenek sume...

SELAMAT HARI IBU..

sajak utk ibu

Ibu….
Kau Cahaya Menerangi Diri,
Kau lah Kebahagiaan,
Kau Jua dorongan semangat,
Dan Kau Jua Ratu Hati,


Ibu…
Bicaramu Menyentak Hati,
Lembut Dan Halus Penuh Keiklasan,
Suaramu Bisa Mengegarkan Jiwa,
Sehingga Anakmu Terpana Di Dalam Jaga,


Ibu…
Kau Tega Dalam Mendidik,
Penuh Kasih sayang,
Penuh Kesabaran,
Penuh Kelembutan,
Dan Penuh Kemesraan,


Ibu…
Cahaya Kau Bukan Lilin,
Cahaya Kau Bukan Pelita,
Cahaya Kau Bukan Jua Dari Obor Yang Menyala,


Tetapi…
Cahaya Kau Sungguh Ajaib,
Cahaya Kau Bukan Sementara,
Cahaya Kau Menerangi Hidup anakmu Selamanya,


Ibu…
Walau Menggunung Emas Di Daratan,
Budimu Tidak Dapat Di Balas,
Walau Berjuta Perak Berselerakan,
Hatimu Tidak Mudah Di Peras,


Kerna Itu…
Ingatan Padamu Tetap Selamanya,


Ku Tanam Kekal Dalam Jiwa…




sumber dari aanjapack.multiply.com





gambar seorang ibu yg gigih memasak utk anaknya di kem pelarian di Indonesia.














No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails